Polskie opracowanie krótkiej wersji Skali poczucia skuteczności nauczycielskiej (TSES) Tschannen-Moran i Woolfolk Hoy

Piotr Adam Hreciński

Abstrakt


Teachersâ Sense of Efficacy Scale (TSES) autorstwa Tschannen-Moran i Woolfolk Hoy jest narzędziem umożliwiającym pomiar przekonania o własnej skuteczności nauczycielskiej w wymiarze motywowania uczniów, nauczania i kierowania klasą. Metoda ta posiada dobre ugruntowanie w społeczno-poznawczej teorii Bandury. Zaprezentowane w niniejszym artykule polskie tłumaczenie krótkiej wersji tej skali odzwierciedla trójczynnikową strukturę oryginału i posiada satysfakcjonujące właściwości psychometryczne. Mimo pewnych słabości narzędzie to wydaje się być przydatną miarą w badaniach psychologicznych podejmowanych wśród polskich nauczycieli.


Pełny tekst:

PDF

Odwołania zewnętrzne

  • Brak odwołań zewnętrznych


Prawa autorskie (c) 2018 Testy psychologiczne w praktyce i badaniach